Op een vroege winterochtend, trok ik door de bevroren Vlaamse velden naar het zoveelste netwerkevent. 
Ingeduffeld in een dikke jas, met de sjaal tot aan mijn oren, veranderde er iets.

 

Eenzaam ondernemen

Dat het ondernemerschap best eenzaam is, hoef ik u niet te vertellen.  En dat voelde ik die bewuste ochtend net iets meer dan anders. Wagens gleden (die ochtend echt wel letterlijk te nemen) over de autosnelweg tot ze abrupt tot stilstand kwamen.  File.. een muziekje op de radio en kijken naar andere eenzame bestuurders en reflecteren. 

Al gauw kwam ik tot mijn keerpunt.  

Ik hou van mijn job.  Ik ga graag met mensen in contact.  Ik help andere ondernemers praten. Praten met en praten voor elkaar. En toch ben ik soms eenzaam. Ook al heb ik een fantastisch team, ook al kan ik sparren met andere ‘lotgenoten’… toch komt het meeste op mijn eigen schouders terecht.

Ik, als ondernemer moet de koers bepalen,
ik, als ondernemer, moet de cijfers in de gaten houden,
ik, als ondernemer, moet de brandjes blussen.

Co-creatie

Vandaar vind ik het zo bijzonder om iets in de wereld te zetten op basis van co-creatie.  Op zo’n moment sta je in verbinding en durf je het eindresultaat wat losser te laten.

Je hebt daarvoor uiteraard wel de juiste partner nodig.  Iemand met dezelfde doelen in het leven en het ondernemerschap, iemand met dezelfde waarden.  Want als deze niet kloppen, kan je niet gelukkig worden. 

Dit geluk mochten wij, Tielman en ik, ervaren.  

Al vanaf de eerste kennismaking, hadden we beide het gevoel dat dit moment het begin was van veel andere…  Het klopte gewoon…

Beiden een enorme passie voor ons eigen beroep, maar er ons steevast van bewust dat we samen veel meer konden bereiken dan alleen.  En dat heeft niets met het verdienen van euro’s te maken maar veel meer met een waarde die niet uit te drukken is in euro’s. En dat was meteen ook het spannendste stuk.  We zouden samen iets in de wereld zetten waarmee we genoeg geld verdienen maar bovenal iets waar we beiden blij van werden.

En daar op die ijzige winterochtend, met een warme pot koffie in de hand, is Comm’academy ontstaan.

Comma’academy

De plaats waar communicatie en marketing samenkomen.  De plaats waar ondernemers hun passie opnieuw kunnen ontdekken, de plaats waar experten helpen om ondernemers hun eigen verhaal te laten vertellen.
De plaats waar ondernemers leren om hun team mee te nemen in diezelfde passie zodat iedereen dezelfde boodschap uitdraagt.
Wanneer communicatie en marketing op de juiste manier samenkomen, wanneer ze ingezet worden op de juiste manier, zal je onderneming stijgen naar het volgende niveau.
Je onderneemt vanuit je hart, vanuit je passie en dankzij de Comm’academy zit je nooit meer eenzaam op je eilandje…

 

Ontdek onze opleidingen op www.commacademy.be
Geef ons een belletje, stuur ons een mailtje, wij helpen je graag naar omhoog!

We delen onze kennis, onze expertise en vooral onze passie.  We helpen jou naar het volgende niveau van ondernemen, over jouw eigen grenzen heen.

Wie zijn wij?

Lore Dehouck

Lore Dehouck

Founder | Communicatiecoach

Lore is een babbelaar in hart en nieren.  Zij weet als geen ander een publiek te boeien en mee te nemen in de wondere wereld van de communicatie.  Zij helpt je spreken met en voor elkaar.

Na een masteropleiding aan het conservatorium van Gent, begeleidde ze 21 jaar jongeren en volwassenen in het authentiek spreken.  Haar passie voor de mens, de psychologie en haar ervaring in het overbrengen van haar kennis bundelde zij om ondernemers te helpen met een gerichte communicatie.  De puurheid van het spreken, het brengen van een verhaal, het uiteenzetten van een bedrijfspresentatie,… Lore leert je hoe je publiek aan je lippen plakt.

Tielman Dewaele

Tielman Dewaele

Co-founder | Video Specialist

Tielman bezit een ijzersterke technische kennis en een artistieke achtergrond als cameraman, monteur en regisseur. Na een opleiding in digitale marketing legde hij zich toe op video contentmarketing. De stap naar het bedrijfsleven was gauw gezet.

Tielman communiceert via beelden, beheerst de know-how en denkt als een video-marketeer. Bedrijven en organisaties weten zijn aanpak naar waarde te schatten.
Bij Comma’cademy staat hij in voor workshops  betreffende videomarketing, camera -en lichttechnieken en digitale marketing.